30 Października 2020 08:53
ZNAJD? NAS

NASZE IMPREZY 2015
DZIEŃ DZIECKA 2015
MARCOWA AKADEMIA RELAKSACYJNA
MAJOWA AKADEMIA SZKOLENIOWA
WARSZTATY AKTYWNIE Z CUKRZYCˇ
TURNUS WAKACYJNY D?WIRZYNO
REJS PO MORZU PÓŁNOCNYM 10 EDYCJA
NASZE IMPREZY 2014
MIKOŁAJOWE WARSZTATY EDUKACYJNE KORBIELÓW 2014
JESIENNE WARSZTATY EDUKACYJNE ISTEBNA 2014
DZIEŃ KARTOFLA 2014
WARSZTATY ŻEGLARSKIE - JESIEŃ
BIEGIEM OD CUKRZYCY - FESTIWAL BIEGOWY 2014
TURNUS D?WIRZYNO 2014
MAJÓWKA PILSKO
WARSZTATY DZIERŻNO
ŻEGLARSKI DZIEŃ DZIECKA
WYCIECZKA WROCŁAW
SPŁYW KAJAKOWY BORNE SULINOWO
NZOZ DIASOMED


DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ!
WSPÓŁPRACUJEMY







JAK DO NAS TRAFIĆ?
zumi
RUCH NAJLEPSZˇ WITAMINˇ
Witaminy w drażetkach - do k?ta, to samo z czosnkiem miodem i sokiem malinowym oraz ro?linnymi preparatami na odporno?ć. Naukowcy po raz kolejny udowadniaj?, że najlepszym sposobem na uniknięcie groĽnych chorób jak i zwykłych przeziębień jest aktywno?ć fizyczna.

W miesi?c można uodpornić organizm na grypę i przeziębienia. Wystarczy często je?ć ryby, płatki owsiane i kiszon? kapustę oraz ćwiczyć pół godziny dziennie. - czytamy w Newsweeku. Uczeni przypuszczaj?, że sport to nie tylko trening mię?ni lecz także ćwiczenia układu odporno?ciowego. Ruch wpływa na wytwarzanie specyficznych komórek obronnych, tzw. limfocytów pomocniczych TH1 oraz TH2. Pod wpływem tych pierwszych w organizmie powstaje lekki stan zapalny, z kolei te drugie go hamuj?.

W artykule redakcyjnym opublikowanym na łamach Archives of Internal Medicine podsumowano korzy?ci zdrowotne, jakie można odnie?ć z regularnego wysiłku fizycznego. W tym samym numerze czasopisma zaprezentowano cztery prace po?więcone temu problemowi. W jednej z nich wyższa sprawno?ć fizyczna, w poł?czeniu z niepaleniem papierosów i prawidłowym obwodem talii, redukowała często?ć zdarzeń wieńcowych, zgonów sercowo-naczyniowych i zgonów z jakiejkolwiek przyczyny.

W badaniu Meyerhardt i wsp. wysoki stopień aktywno?ci fizycznej zmniejszał ryzyko nawrotu raka jelita grubego. Z kolei Robinson-Cohen i wsp. wykazali w grupie osób w wieku podeszłym zależne od aktywno?ci fizycznej spowalnianie ubytku funkcji nerek u osób z ich przewlekł? niewydolno?ci?. Otten i wsp. przedstawili analizę, w której otyłym dorosłym zalecono zmniejszenie ilo?ci czasu spędzanego przed telewizorem. Efektem tej interwencji było zwiększenie ilo?ci wydatkowanej energii, a nie zmniejszenie jej spożycia - ujawniaj?c mechanizm, który może sprzyjać redukcji narastaj?cej epidemii otyło?ci.

Powyższe prace nie wyczerpuj? obserwowanych korzy?ci płyn?cych z wysiłku fizycznego. Podkre?la się znaczenie utrzymania sprawno?ci fizycznej w prewencji upadków, zdolno?ci do wykonywania codziennych czynno?ci, w utrzymaniu prawidłowego metabolizmu ko?ci, zdrowia psychicznego i sprawno?ci umysłowej, redukcji zaburzeń metabolicznych, zmian stawowych i redukcji często?ci otyło?ci.

Korzy?ci te nie ograniczaj? się wył?cznie do okre?lonych grup wiekowych, ani do osób z okre?lonymi wskaĽnikami BMI. Jedno pozostaje bez dyskusji - inwestowanie w wysiłek fizyczny w ramach promocji zdrowia jest inwestycj? wysoce opłacaln?.

Z badania przeprowadzonego dla koncernu medycznego GlaxoSmithKline na grupie 12 tys. respondentów z 21 krajów Starego Kontynentu wynika, że aż 42 proc. Polaków zamierza pozbyć się w tym roku nadmiaru tkanki tłuszczowej. To o 13 punktów procentowych więcej niż europejska ?rednia.

Jak podaje Newsweek cytuj?c dr Małgorzatę Drywień z Katedry Żywienia Człowieka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie - Przekonanie o konieczno?ci walki z nadwag? narodziło się u nas szybko. Może dzięki temu uda się uchronić społeczeństwo przed problemem masowej otyło?ci, z którym dzi? borykaj? się trzy pokolenia Amerykanów.

A zatem do dzieła, bo otyło?ć oprócz bardzo złego wpływu na zdrowie jest też niezwykle kosztowna.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
NASZE PROGRAMY
AKCJA CUKRZYCA - NIE BˇD? OBOJĘTNY, MOŻESZ POMÓC!
SZKOŁY I PRZEDSZKOLA PRZYJAZNE DIABETYKOM
SŁODYCZ WIEDZY - STYPENDIA DLA UCZNIÓW - DIABETYKÓW
DRUŻYNA MOJACUKRZYCA.PL
ZDROWO JEM - JESTEM AKTYWNY
ACTIVEDIABET - PROGRAM MICHAŁA JELIŃSKIEGO
POMPOWA MAPA POLSKI
SZKOLENIA W PLACÓWKACH
INDYWIDUALNE SUBKONTA
1 % PODATKU DLA CHORYCH NA CUKRZYCĘ
GRUPA WSPARCIA
WAKACJE TURNUSY REHABILITACYJNE
WARSZTATY EDUKACYJNE
POLECAMY!

PORADNIK
DZIECKO Z CUKRZYCˇ W PRZEDSZKOLU I SZKOLE
?WIADCZENIE PIELĘGNACYJNE

PORADNIK
NewFusioN by HaYaLeT 1,964,245 unikalnych wizyt  


Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!